'Uw werk en uw leven': laat het hokjesdenken achterwege en ga aan de slag met je eigen creatieve energie

Verander de focus, van EGO naar WE-GO

Elke mens kan zich al eens verliezen in de jungle van zijn leven en werk. Dan lopen we de wereld achterna en vergeten wat ons écht drijft en gelukkig maakt. Krist Pauwels roept je op om uit de hokjes van deze tijd te stappen en toont nieuwe mogelijkheden om je creatieve energie volledig aan te spreken.

De bestaande manier van samenwerken en samenleven is aan verandering toe. We leven in een maatschappij waarin de linkerhersenhelft – orde scheppen, grenzen stellen en structuur – dominant is en de rechterhersenhelft – de helft die intuïtief werkt, naar ervaringen zoekt – ondergesneeuwd wordt. Niet alleen in ons privéleven, maar zeker ook op het werk. Daar is heel dikwijls sprake van een zichtbare realiteit boven de tafel (onze toonbare rationele kant) en een verborgen realiteit onder de tafel (onze emotionele sturende kant). Dat is zonde, want daarmee laten we een groot energiereservoir in onszelf en in onze omgeving onbenut.

‘De hamvraag is niet waarom we ons verborgen energiereservoir niet gebruiken om meer uit ons leven te halen, maar hoe we dat wél kunnen doen.’

Volgens Krist Pauwels kunnen we meer passie, energie en creativiteit ontwikkelen, net door je onbewuste drijfveren bewust te maken, wat ervoor zorgt dat we ons écht voor 100% kunnen inzetten. Zodat we leven én werken met een steeds grotere voldoening voor onszelf, onze familie, vrienden en collega’s.

‘Als nooit tevoren herdenken we de wereld en de organisaties om ons heen, maar misschien mogen we niet vergeten om ook onszelf te innoveren.'

Krist onderbouwt zijn overtuiging met inspirerende teksten, praktijkvoorbeelden en concrete oefeningen die hij verzamelde in de 15 jaar waarin hij mensen en organisaties coacht. Dit maakt de gids niet alleen nuttig voor individueel gebruik, maar ook voor bedrijven of organisaties.

‘Behoud het midden, zoek naar de balans, trek gerust naar de uitersten, maar alleen om ze te leren kennen. Niet om jezelf te definiëren, laat staan je te profileren.’

Krist Pauwels (1971) is mede-oprichter en partner bij het communicatiebureau Choco, organisatiecoach, auteur van  De Menseneconomie (2011) en spreker bij bedrijven en overheden.

----------------------------------------------------------------

Uw werk en uw leven | Krist Pauwels