Verslaafd aan planten? Haal de natuur in huis met de hulp van Emma Sibley en Sophie Lee

Bij M-Books verschijnen er twee plantenbijbels vol tips en inspiratie over hoe je je huis groener kan maken

Planten zijn verslavend en dat bedoelen we in de beste zin van het woord. Een beetje, of veel, natuur in huis geeft zoveel meer kleur en sfeer aan je interieur. Daarnaast hebben huisplanten ook nog tal van voordelen voor je gezondheid. De plantenbijbels van Emma Sibley en Sophie Lee helpen je bij het uitkiezen en verzorgen van jouw ideale huisplanten. Geschikt voor mensen met en zonder groene vingers!

CACTUSSEN EN ANDERE VETPLANTEN

Alle cactussen zijn vetplanten maar niet alle vetplanten zijn cactussen! Je hebt ze in allerlei soorten, maten en texturen. Emma Sidley geeft in haar boek een overzicht van maar liefst 60 soorten cactussen en andere vetplanten. Deze ervaren tuinier leert je de tips en tricks om je planten optimaal te verzorgen en biedt je een eerste hulp bij problemen. Deze gids is een must voor wie een plantenverzameling wil starten!

‘Ik geloof dat als je eenmaal je eerste stekelige vriend hebt gekocht, het vrijwel onmogelijk is om geen verzameling cactussen en vetplanten te beginnen.’

Emma Sibley was als kind al dol op tuinieren. Ze deed niettemin eerst een universitaire studie Surface Design (textielontwerp) om het vervolgens alsnog over een andere boeg te gooien en met planten te gaan werken. Ze volgde een aantal cursussen om haar kennis van en liefde voor groen te vergroten. Nu leidt ze een bloeiend bedrijf met de naam London Terrariums en geeft ze workshops, ontwerpt ze interieurs en neemt ze privéopdrachten aan. Emma is lid van de Britse Cactus and Succulent Society.

Cactussen en andere vetplanten | Emma Sidley
ISBN 978 90 223 3405 8 | blz. 160 | € 14,99 | Hardcover
Verschijnt juni 2017 bij M-Books

PLANTEN IN HUIS

Planten maken alles mooier en voor elke smaak en ruimte is er een plant. Met planten kun je op een gemakkelijke en stijlvolle manier de kamers in je huis een makeover geven. Als plantenstylist heeft Sophie Lee één doel: iedereen inspireren om zijn huis groener te maken. In haar boek verklapt ze haar geheimen over hoe je een subtiele of weelderige kamertuin creëert. Naast stylingtips vind je nog tal van creatieve ideeën en hippe DIY’s om zelf unieke, groene accessoires te maken voor je huis.

‘De beroemde uitspraak ‘less is more’ komt van de vermaarde Duitse architect Mies van der Rohe, maar voor planten geldt die niet. Meer is meer en je raakt algauw verslaafd aan je plantencollectie.’

Sophie Lee studeerde schone kunsten aan Westminster University. Met een moeder die bloemiste is, werd ze altijd al omringd door planten en groen. Ze begon geo-fleur in 2014 en had sindsdien daverend succes, met 110.000 volgers op Instagram (@geo_fleur). Sophie verzorgde ook de groendecoratie voor de Turner Prize in het Tate Britain. Er zijn artikelen over haar verschenen in The Sunday Times, Elle Decoration, Stylist en Telegraph. Sophie woont in Londen, in een huis vol planten.

Planten in huis | Sophie Lee
ISBN 978 90 223 3406 5  | blz. 144 | € 19,99 | Hardcover