Elke moord laat sporen na … Toni Coppers roept de hulp in van zijn lezers en opent de jacht op een seriemoordenaar

Dertiende Liese Meerhout-thriller 'Nooit meer alleen' wordt gelanceerd met een opvallende campagne

Op vrijdag 13 oktober verschijnt Nooit meer alleen, de dertiende thriller rond Liese Meerhout en de tweede dit jaar, na De zomer van de doden. Van de Liese Meerhout-reeks werden er intussen al meer dan 100.000 exemplaren verkocht.
2017 was een druk jaar voor Toni Coppers. Naast de beide Liese Meerhout titels leverde hij het scenario voor Fanny K, de spin-off van De Kiekeboes en schreef hij -op vraag van de erven van René Magritte- de misdaadroman De zaak Magritte, waarin hij het gloednieuwe personage Alex Berger introduceert.

In het spoor van een moordenaar:  een boekenjacht in Antwerpen!

In Nooit meer alleen wordt Liese Meerhout geconfronteerd met een seriemoordenaar die op een lugubere manier zijn vaardigheden verfijnt op katten.  Het is slechts een kwestie van tijd vooraleer het eerste menselijk slachtoffer zal worden gevonden. De klok tikt…

Vanaf  vrijdag 13 oktober laat Toni elke dag een pakketje achter op plaatsen die relevant zijn voor de zoektocht naar de seriemoordenaar. Via de Facebookpagina van Toni Coppers en WPG wordt er elke dag een foto vrijgegeven van de plek waar het verstopt zit. In het pakketje: een gesigneerd exemplaar van het nieuwe boek, tickets voor de Boekenbeurs én een extra beloning: een persoonlijke ontmoeting tijdens de Boekenbeurs, met een hapje en een drankje.

Boekvoorstelling

Op woensdag 11 oktober om 19u30 wordt Nooit meer alleen voorgesteld aan pers en publiek bij WPG Uitgevers (Rijnkaai 100, A11). Bij dezen bent u van harte uitgenodigd. Gelieve uw aanwezigheid hiervoor te bevestigen bij Ellen Van Tichelt ([email protected]). Voor meer informatie over de boekenjacht, het boek Nooit meer alleen of het aanvragen van een interview met de auteur en/of een recensie-exemplaar, kunt u terecht op hetzelfde adres.

Over Nooit meer alleen

In een rustige Antwerpse buitenwijk komt een alleenstaande vrouw met een vreemd verhaal bij de politie: vanuit haar tuin heeft ze de gordijnen in haar slaapkamer zien bewegen. Ze is er zeker van dat er af en toe een vreemde in haar huis rondloopt. Ondertussen is er in de volkse wijk Seefhoek iets sinisters aan de hand: katten worden ritueel vermoord, hun lijfjes verminkt en vastgespijkerd op deuren en hekken. Als er steeds meer dode katten worden aangetroffen, trekt commissaris Liese Meerhout het onderzoek naar zich toe. Liese is ervan overtuigd dat de tijd dringt en dat de zaak veel erger kan worden. Iemand oefent op dieren omdat hem voorlopig de moed ontbreekt voor de volgende stap: een eerste menselijk slachtoffer maken…

Recenties

"Zelden, nee nooit, heb ik zulke fijnbesnaarde tragiek aangereikt gekregen als door Coppers hier. (…) De Zaak Magritte is het gaafste werk dat Coppers tot nu toe geschreven heeft. (…)" - Lukas De Vos (Knack.be) over De zaak Magritte

"Formidabele thrillers!" - Vrij Nederland

‘"Sterk geconstrueerde misdaadromans, met veel aandacht voor de drijfveren en zielenroerselen van de voornaamste personages.’" -lGazet van Antwerpen

Quotes

“Ben je niet bang dat je je personage beu wordt? Dat gevoel is er gelukkig nog lang niet. Ik heb ondertussen twee centrale karakters: naast Liese is Michel Masson geëvolueerd naar een dragend hoofdpersonage. Ik kan nu echt al mijn zieleroerselen kwijt in deze boeken: in Liese de twijfel, de onrust maar ook de fantasie en de humor, in Masson het intellectuele, mijn passie voor boeken en kunst.”

“Heb je nooit faalangst? Door aan de slag te gaan met een erfenis als die van Magritte, bijvoorbeeld? Magritte was iets delicater dan de Liese Meerhout reeks, dat geef ik toe. Ik heb er heel veel van mezelf ingestoken, dingen die me bezighouden: vragen naar onze angsten over de aanslagen , rouw om het einde van sommige van onze fundamentele vrijheden , zoals het recht om naief te zijn, het recht om blij te zijn dat je kinderen op verlof vertrekken ipv ongerust aft e tellen tot de verlossende sms komt : veilig geland” en natuurlijk de liefde en de pijn die daarmee gepaard gaat”

“Je publiceerde maar liefst drie romans in 2017: waar haal je de inspiratie en de energie?
Ik haalde dit jaar mijn hoogste werktempo ooit. Grappig, voor iemand die een paar jaar geleden nog totaal op was en voor een burnout stond (lacht). Het heeft met focus te maken, denk ik, maar in de eerste plaats met doen wat je graag doet en waar je goed in bent en voor de rest zoveel mogelijk ballast vermijden. En wat inspiratie betreft: die komt gewoon uit jouw en mijn leven van alledag. Voor Nooit meer alleen is dat een simpele gedachte: dat we van ‘s morgens tot ‘s avonds zogenaamd communiceren met elkaar, vooral via de sociale media, en dat we tegelijkertijd nog nooit zoveel fundamentele eenzaamheid hebben gezien.”

Personalia

Toni Coppers (1961) creëerde met Liese Meerhout een unieke commissaris in het misdaadgenre. Sympathiek, gedreven, chaotisch en passioneel. Niets is ooit, het eerste boek in de reeks rond Liese Meerhout, werd al direct genomineerd voor de Hercule Poirotprijs 2008. Ook voor de daaropvolgende titels ontving Coppers verschillende nominaties (Diamanten Kogel en De Gouden Strop) en heel wat onderscheidingen (o.a. de Hercule Poirotprijs en de Publieksprijs Hercule Poirot). Hij schreef De zaak Magritte, in het kader van het Magrittejaar 2017, en is scenarist van de stripreeks Fanny K. De misdaadreeks Coppers op VTM was een succes.

Nooit meer alleen
Toni Coppers