'Wat is dit waard?' Patrick van der Vorst leert je zelf je kunstobjecten te schatten

Patrick van der Vorst, expert uit Stukken van mensen, biedt een unieke inkijk in de wereld van de kunsten

Waar vind je nuttige informatie over kunst?

Wat moet je weten alvorens iets te laten schatten of te koop aan te bieden?

Hoe kun je je zelf een idee vormen van de waarde van je kunstobject?

In Wat is dit waard? deelt Patrick van der Vorst zijn jarenlange passie voor kunst. Hij vertelt over de strafste stoten die hij meemaakte, zijn kunstadvies aan bekende sterren als Elton John en Madonna, en de gekste spullen die hij ooit zag veilen. Hij geeft je waardevolle tips om je kunstkennersoog te trainen en loodst je mee door de fascinerende maar vaak nog gesloten wereld van de veilinghuizen. Een praktische en inspirerende gids voor iedereen die zijn eerste stappen in de kunstwereld zet.

Het boek bestaat uit drie delen: het persoonlijke verhaal van Patrick van der Vorst, informatie over hoe je meer over kunst te weten kunt komen en waar objecten geschat en te koop kunnen worden aangeboden, en een handleiding om zelf aan de slag te gaan.

Patrick van der Vorst, bekend van Stukken van mensen op Vier, is een internationaal gerenommeerde schatter en kunstdealer. Hij werkte jarenlang voor Sotheby's in Londen en won ooit de Dragon's Den op de BBC. In 2009 richtte hij Value my stuff op, een internetplatform waar iedereen objecten kan laten schatten. Hij schrijft regelmatig voor The Huffington Post.

___________

Wat is dit waard? Schat zelf je kunstobjecten. Patrick van der Vorst