'Woensdag': Mathijs Duyck schreef een debuutroman waar we trots op zijn

Over mensen en verbonden die niet standhouden tegen de tijd en het toeval

Fred en Marjan springen uit een vliegtuig.
Plots gaat er iets mis.

Of was het zo gepland?

De relatie van Fred en Marjan loopt op de klippen, wat leidt tot een valschermsprong met fatale afloop. Maar wat is er precies gebeurd, en hoe is het zover kunnen komen? Woensdag volgt de gedachten en bewegingen van een groep vrienden, die voortdurend cirkelen rond deze twee centrale gebeurtenissen.

Woensdag is een wervelend en intrigerend verhaal met een flinke scheut Belgische ongemakkelijkheid, maar ook een ode aan de kracht van het vertellen.

Fred is een talentvolle reclamescenarist die zich met volle overgave op zijn carrière stort. Langzaam maar zeker brengt zijn ziekelijke drang naar controle en bevestiging zijn eigen gezondheid en die van anderen in gevaar. Zijn relatie met Marjan, een vrouw van weinig woorden, brokkelt steeds verder af. Hans, een rijzende ster aan het firmament van de Vlaamse stand-upcomedy en Freds beste vriend, werkt aan zijn eerste zaalshow. Daarin leunt hij gevaarlijk dicht aan bij zijn relatie met Freya, tevens de beste vriendin van Marjan, en bij wat zich afspeelt in de vriendengroep van de vier.

Bekijk hieronder Mathijs' elevator pitch met Wim Helsen.

----------------------------------------------------------------

WOENSDAGSESSIES: vanaf 5 oktober trekt Mathijs Duyck erop uit om elke woensdag op een andere locatie en in een andere formule zijn boek voor te stellen (met voordracht, performance en/of muziek).

>> Line-up:

• 05/10: lancering in Theater Tinnenpot in Gent (i.s.m. boekhandel Limerick)

• 12/10: sessie in boekhandel ’t Oneindige Verhaal in Sint-Niklaas

• 19/10: lezing bij Vormingplus in Kortrijk

• 26/10: lezing bij Vormingplus in Kortrijk

• 02/11: sessie op Boekenbeurs in Antwerpen (samen met Heleen Debruyne en Hans Bogaert)

• 09/11: lezing bij Vormingplus in Kortrijk

• 16/11: lezing bij Vormingplus in Kortrijk

• 23/11: leesclub op school in Turnhout

• 30/11: sessie bij boekhandel Kobalt in Antwerpen

• 07/12: sessie bij boekhandel Limerick in Gent

• 14/12: sessie in boekhandel Letters & Co in Deinze

• 21/12: sessie in Standaard Boekhandel Oud-Turnhout

Mathijs Duyck (1987) is leraar en schrijver. Hij speelt ook muziek bij Bottle of Moonshine en Homelands.

----------------------------------------------------------------

Woensdag | Mathijs Duyck