'Zeg me dat ik oké ben': hoe om te gaan met perfectionisme en bevestigingsdrang?

Volg op 15 november een workshop met perfectionismecoach Marcel Hendrickx

Perfectionisme is een maatschappelijk probleem geworden. De laatste jaren nemen de gevolgen ervan epidemische proporties aan. Kinderen ontwikkelen faalangst in de kleuterklas. Leerlingen blokkeren volledig tijdens examens. Bekwame, waardevolle medewerkers krijgen een burn-out of depressie omdat ze alles te goed willen doen. Partners vliegen elkaar in de haren omdat de een denkt nooit voor de ander te voldoen.

Perfectionisme kan een desastreuse invloed hebben op werk, relaties, gezin en hobby’s en dit boek maakt je daar bewust van.

Aan de hand van talloze voorbeelden toont auteur Marcel Hendrickx dat wie lijdt aan overdreven perfectionisme of bevestigingsdrang zichzelf het leven uiterst moeilijk maakt, en daar vaak letterlijk mentaal of lichamelijk ziek van wordt. Hendrickx beschrijft helder het ontstaan en de symptomen van perfectionisme en reikt enkele eenvoudige manieren aan om verlichting te brengen bij jezelf of anderen. Ook Nic Balthazar liet zich voor zijn nieuwste film Everybody Happy door het werk van Marcel Hendrickx inspireren.

Op dinsdag 15 november geeft Marcel Hendrickx exclusief voor pers een gratis workshop over perfectionisme en hoe jezelf en anderen ervan te bevrijden.

• Waar? Moderohuis, Sterstraat 32, 2018 Antwerpen
  • Ontvangst om 9u30 met koffie en thee
  • Start van de sessie om 10u
  • Einde om 12u met een broodjeslunch, netwerkmoment in het bijzijn van enkele perfectionismecoaches, en mogelijkheid tot interviews
  • Inschrijven via [email protected]

‘Perfectionisme zou wel eens die moderne epidemie kunnen wezen die ons meer schade toebrengt dan we willen weten. Het is de grote verdienste van een man als Marcel Hendrickx deze stille killer te helpen ontmaskeren. Ik wil hem alvast zeggen dat hij helemaal oké is.’

Nic Balthazar, televisie- en filmmaker

‘Dit is een prachtboek. Hier is een kenner van de menselijke natuur aan het woord, zoals blijkt uit de vele gedetailleerde beschrijvingen van perfectionisme in al zijn varianten.’

–  Prof. dr. Patrick Luyten, hoogleraar psychologie KU Leuven

Marcel Hendrickx heeft aan den lijve de verwoestende impact van de drang naar bevestiging ervaren. Toen hij zesenveertig was kreeg hij een hartinfarct en voor hem was dat duidelijk het gevolg van zijn perfectionisme. Na een carrière in de bankwereld schoolde hij zich om tot trainer en coach. Hendrickx ontwikkelde een eigen methodiek waarmee hij al honderden kinderen en volwassenen van hun hinderlijke perfectionisme heeft afgeholpen. Ondertussen heeft hij tientallen perfectionismecoaches opgeleid die de kwaal helpen te bestrijden.

-----------------------------------------------------------------

Zeg me dat ik oké ben | Marcel Hendrickx