'Zout op het vuur': het kookboek van de winnaars van Grillmasters verschijnt op 20 juni

Ga zelf aan de slag met de heerlijk eenvoudige recepten van Nick & Kevin

’t Is gebeurd: Nick Van Hoof en Kevin Kegeleers mogen zich voortaan de Strafste Grillmasters van Vlaanderen noemen.

Na het wekelijkse barbecue-avontuur op VIER, bundelen ze nu hun praktische tips en smaakvolle recepten in het kookboek Zout op het vuur.

• Doe-kookboek met praktische tips, persoonlijke ervaringen en prachtige sfeerfoto’s
  • 26 eenvoudige recepten op 5 verschillende vuren, aangevuld met 10 speciale zoutbereidingen
  • Nick en Kevin zijn de winnaars van het VIER-programma Grillmasters

Met vrienden de natuur in trekken, samen ontspannen rond een kampvuur en lekker eten. Zo eenvoudig kan het leven zijn.

Voor Nick en Kevin, bekend van het VIER-programma Grillmasters, ​heeft vuur geen geheimen meer. Met hun praktische tips, persoonlijke ervaringen en heerlijk toegankelijke recepten kun je overal aan de slag: op een barbecue op het balkon, een open vuur in de tuin of in een put in het bos.

Groenten, vis of vlees worden niet versneden, maar in hun geheel bereid –​ van neus tot staart en van pit tot loof. De vlam erin en wat zout erover, ziedaar het beproefde recept. Geen vaste wetenschap, maar een ode aan de primitieve kooktechnieken en pure smaken. De orginele zoutbereidingen maken bovendien van iedere barbecueavond een unieke beleving.

Nick van Hoof en Kevin Kegeleers leerden elkaar kennen rond het kampvuur, waar hun gedeelde passie van koken en vuur al snel oplaaide. Onder de naam zouterover organiseren ze interactieve diners rond een open vuur.

'Nick en Kevin ademen de pure, en lokale basiskeuken van eeuwen geleden, met een vurig enthousiasme en respect voor het ingrediënt. Ruw en één met de natuur, zo mag ik hen omarmen als vrienden met een gedeelde passie en zo heeft ook de rest van Vlaanderen ze ontdekt. Believe me the best is yet to come.' –​ Seppe Nobels (chef van Graanmarkt 13 en host van Grillmasters op VIER)

_____________________________

Zout op het vuur
144 blz. | €19,99